Üdvözöllek a blogunkon!

Ez a Magyar Rádió Hangmester Akadémia 2006-07-es évfolymának blogja. Ha szeretnél te is híreket írni, küldj egy e-mailt! Kellemes böngészést!

Utolsó kommentek

  • doraking: Sziasztok! Ellopták a barátom Epiphone Sheraton II sunburnst gitárját. Szériaszáma: S02014196 Ha ... (2008.03.14. 19:05) Hangmester Blog újdonságok, kezdeményezés
  • UG (juhaszm): Attila! Az utolsó óra már nem letölthető tudtommal, de nekem megvan kiírva, ha kell dobj egy email... (2008.02.14. 13:22) Elektronikus zene
  • Attila: Szerbusztok! Még mindig keresném a Barna Jancsi balladáját,(kortárs) és az Ujházy vizsga elötti ö... (2008.01.17. 16:45) Elektronikus zene
  • KoBa(k): Per pillanat el vagyok merülve az új munkahely és a vizsgaidőszak együttes gondjaiba, de ha kitalá... (2008.01.16. 17:23) Harmadik Hangmester Találkozó
  • "hendrix" aka Gergő: Látom ez a fórum halott..:( Semmi komment? Semmi hangmestertali? (2008.01.16. 16:18) Harmadik Hangmester Találkozó
  • Utolsó 20

Könnyűzenei felvételek (B csoport)

2007.04.09. 16:34 | KoBa(k) | 62 komment

Címkék: könnyűzenei felvételek b csoport

Megbeszélt dolgok összegzése:

  • Zenészek:
    • Gitárok: RaGabe, Knisch Dániel
    • Basszgitár: Geri
    • Klarinét: Ádám (sajnos ápr. 21-én se)
    • Dob: Blackened
    • Ének: doraking, Blackened
    • Zongora: KoBa(k)

A felvétel első napja: április 14.

A felvétel második napja: április 21.

  • A véglegesen lekevert szám: MP3 WAV
  • Fotókat, videót várunk! ;)

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hangmester.blog.hu/api/trackback/id/tr5456464

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.10. 11:55:35

Hy!

Én gondoltam egy Alice in Chains nótára! Nutshell a címe. egy lassú nyálas nóta. gitárilag elég könnyű. Majd keríthetek tab-ot is, meg szöveget is.

Misi a Sötét Szabolcsbóó

KoBa(k) 2007.04.10. 14:26:23

www.youtube.com/watch?v=v3nP6YyCfDQ
Erre gondolsz? Valahogy nekem kevéssé megkapó, de ízlések és pofonok...

Mit szólnátok valami ismert jazz nótához? Ha már van egy jazzénekes kéznél, használjuk ki. ;) Abba mehetne nem túl bonyolult dob, fúvós, zongi, meg amit akartok...

RaGabe 2007.04.10. 16:56:32

Szevasztok!

Én szívesen beszállok a gitáros csapatba. De szerintem olyan nótát kellene keresni ami könnyen megvalósítható. Egyrészt nagyon kevés időnk van, másrészt a felvétel a lényeg jelen esetben.

Van valami konkrét elképzelés jazz szám ügyben?

Gábor

KoBa(k) 2007.04.10. 17:23:51

Egy gitáros megvan. :) Majd körülnézek, egyelőre nincskonkrét ötletem. Addig mondjatok ti! ;)

RaGabe 2007.04.10. 18:05:38

Mit szólnátok a Bitter Sweet Syphony-hoz? Tudom hogy egy kicsit elcsépelt, de elég szüttyögős szám. Játszhatnánk egy kicsit másképpen, saját stílusban, egyedi hangszereléssel. :) Nos?

Ádám 2007.04.10. 19:37:21

Sziasztok!

Én volnék a valami fafúvós klarinétos. Szívesen beszállok a buliba csak a bökkenő, hogy szombaton Sátoraljaújhelyen vasárnap meg Pesten koncertezünk egy zenekarral így nem tudok ottlenni szombaton. Ám de szombaton csak próbák vannak, és nem megy élesben a felvétel akkor következő alkalommal szívesen beszállok, vagy akár hétközben is próbálhatnánk valamikor. Inkább jazz irányban gondolkodnék, az áll hozzám közelebb.

mt 2007.04.10. 19:54:46

Kicsit kevésbé elcsépelt könnyűzenei megmozdulás:
Goo Goo Dolls - Broadway is dark tonight
koncert - youtube.com/watch?v=Zsap8BEnqjo
klipp - youtube.com/watch?v=b83GCvHsM1A&mode=related&search=

Akár akusztikusan is. Úgy garantáltan nagyon jó, kis zongorabetéttel, volt már szerencsém hozzá. :)

KoBa(k) 2007.04.10. 19:55:22

Én úgy tudom e héten felvétel, jövő héten meg csak keverés van... de egy szólam erejéig lehet hogy meg lehet csinálni, szerencsére valszeg úgyis a végén kéne felvenni téged. Kérdőjellel beteszlek a listába, aztán meglátjuk... akkor ha jazz, akkor konkrét ajánlatot kérünk, szerinted mit játsszunk? ;)

KoBa(k) 2007.04.10. 21:13:18

Knisch Dani jelentkezett: "szívesen behozom a gitárom és hozzá egy táncdalos kottagyűjteményt!" Ötletelni viszont nem jön. :(

Ádám 2007.04.11. 07:57:47

Ha jazz akkor nekem mindegy. Az egyszerű dallamostól a latinon át, bármi jöhet. Még a klezmer is belefér (zsidó zene). Nem tudom, hogy ki tud ebbe beszálni. Ezek nem olyan népszerű műfajok - sajnos - megértem, ha ez nem jön össze. De ha vannak jelentkezők akik szívesen improvizálnak is a témára, akkor szóljatok és viszek be néhány kottát.

KoBa(k) 2007.04.11. 09:08:07

Sajnos én annyira nem vagyok benne a stílusban, de valami közismert számot kéne szerintem, ami már mindenkinek a fülében van (vagy lesz addigra ;) ). Csak egy tipp: www.goear.com/listen.php?v=8c242fe Múlt alkalommal mikrofonozás közben ebből is játszogattam (persze legalább dupla tempóban :D), nem elcsépelt, de fülbemászó. Nektek hogy tetszene? Mondjatok konkrét számokat még, vagy döntsünk az eddigiekből! Gitárosok, rock/jazz szólót bevállaltok, vagy inkább ritmusgitár lesz?

KoBa(k) 2007.04.11. 09:11:04

Ja és dobos kolléga, jelentkezz! Lesz szerelésed, és be tudsz jutni majd vele? ;)

doraking 2007.04.11. 14:25:13

Skacok! Mit szólnátok a Manhattan című nótához. Rod Stewart énekli Bette Midler-rel azon a jazz-es lemezén amit nemrég adott ki. Én azt már énekeltem együttessel és van hozzá kottám is hangnemben, meg minden. Lehet benne jó kis klarinét szóló, meg amit akarunk. Minden esetre elhozom a többi jazz kottámat is és akkor majd válogatunk, mert úgy tűnik sok felvetés van, de egyet ki kellene választani, hogy addigra mindenki tudja.
Napsütéses szép napot Mindenkinek!

KoBa(k) 2007.04.11. 15:56:33

Nekem tetszik. (Link a zenére a blogbejegyzésben fennt!) Kérdés ki énekli el a duett másik felét... vagy Dórát veszük fel két sávban? :D Többiek, vélemény?

Ádám - The clarinetist 2007.04.11. 19:46:21

Doraking! Jó ízlésed van! ;-) Nekem nagyon tetszik a Manhattan című nóta. Sőt, ez tetszik a legjobban. Erre lehet egy lazát rázni. Hozzám ez áll a legközelebb... Mit mondjak még?

Ja! Megvan! Doraking! Milyen az a kotta? Csak a téme van meg és akkordok, vagy van valamilyen hangszerelés is?

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.12. 07:23:44

Én is a Manhattan-re szavazok. Esetleg még a Rod Stewart posztot is bevállalom, plusz a dob;) Csak nem biztos, hogy lesz dobcumó:S Még kell telefonálnom egy párat...

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.12. 09:53:03

Hmm.. Ahogy így hallgatgattam a Goo Goo Dolls-t nekem mégis inkább az. Az egy kicsit közelebb áll hozzám. A Rod Stewart inkább alvás előtt jó:D. Meg sztem könnyebb is összehozni. Döntsünk!! 1 szavazat már a Goo Goo Dolls-é;)

KoBa(k) 2007.04.12. 10:05:36

Blackened! Drukkolunk neked dob ügyben! Ha megvan, ne felejtsd el Csét is felhívni az autó bejutása miatt. ;)

Akkor ha jól érzem a közhangulatot, a Broadway is dark tonight és a Manhattan c. számok szállnak ringbe a szavazatokért. Befolyásolni a szavazókat szabad, sőt kötelező! Módja: a kották beszerzése, bescannelése, és belinkelése ide! Teljes kotta, gitárakkordok, szöveg, ének dallam kotta... ami van, jöhet!

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.12. 13:20:45

Na!! 95%, hogy lesz dob!! Csak akkor el kéne dönteni, hogy melyik nóta legyen. Merthogy a számszerkezetet be kell gyakorolni(nekem). Elvégre még csak 3 hónapja dobolok:D:D

KoBa(k) 2007.04.12. 13:26:10

Remek, gratula! :)

doraking, RaGabe, tegyétek le ti is a voksotokat, hiszen ti is fogjátok játszani! Melyik menne jobban nektek?

doraking 2007.04.12. 13:36:28

Részemről egyenlőre a Manhattan, mert a másikat még nem tudtam meghallgatni, de este meghallgatom... már kinyomtattam a szövegét...
A Manhattant én egyedül énekeltem, de ha megcsinálnánk két szólamban az nagyon f*sza lenne!!! :-)
Madárcsicsergős szép napot mindenkinek!

KoBa(k) 2007.04.12. 13:52:57

Kottád van a Manhattanhez? Át tudod küldeni e-mailben vagy feltölteni valahova?

Geri 2007.04.12. 14:09:12

A gitárok között van basszusgitár? Tudok hozni. Játszani nem biztos, mert csak ünnepnapokon veszem elő. Mindenesetre jót tenne a hangzásnak, mert a most felírt hanxerelésben csak a lábdob, esetleg a zongora és effekttel tuningolva (ami nem feltétlenül jó ötlet) a gitár tud hozzáadni mélyeket.

KoBa(k) 2007.04.12. 14:14:34

Hozd mindenképp! Valamit majd csak összehozunk vele(d). ;) Gitárosok, erősítőt hoztok, ugye? Mert ha jól emlékszem az ottanit nem lehet használni, vagy igen? :-\

RaGabe 2007.04.12. 14:53:04

A Manhattan nekem is jobban tetszik, de szerintem a Broadway-t könnyebben össze tudnánk rakni. Úgyhogy én inkább erre szavazok.
És azért ez sem olyan rossz nóta! :) Legyen a Goo Goo Dolls!

Én hozom az erölködőt, ami egy 25W-os Fender. Nem egy nagy durr, de szól.

doraking 2007.04.12. 16:16:07

Felteszem a www.doraking.uw.hu-ra a kottákat. Este teszem fel és onnan lehet majd letölteni. Remélem hamar összehozok egy gagyi html lapot... mert a flash-esből nem lehet leszedni. Balázs este lemásolom Neked a RealBook CD-met is és azt is elviszem!

KoBa(k) 2007.04.12. 17:23:25

OK, köszönöm. A Manhattan kottáit meg akkor várjuk este. Ha segítség kell a feltöltésben, szólj! (E-mail/MSN: kobalazs@gmail.com) Tudok tárhelyet is adni ha kell. A Broadway-el kapcsolatban is várjuk a véleményed este, bevállalnád az eléneklését? Mert úgy látom ezen múlik a választás, hacsak más el nem énekli?! (???!!!)

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.12. 17:47:30

Öhm... Lehet elvállalható felőlem a Broadway, de igazából az lenne a zsírfókább, ha Dórika énekelne;) Mert női énekkel egy kicsit egyedibb lehetne a dolog. Bár az kifejezetten teccene, ha néhány helyen megtámaszthatnám 1-2 helyen a selymes női jazzének hangot. Így okáj a dolog?

doraking 2007.04.12. 21:48:39

Na skacok feltettem a doraking.uw.hu/index.html-re. Nagy fejtörtést okozott a dolog... de végül sikerült. :-) Azt hittem, hogy nem ment fel, de csak egy frissítésre volt szükség... szar ügy.
Meghallgatom a másik számot is... mindjárt.

KoBa(k) 2007.04.13. 08:09:40

Dóra, sikerült meghallgatni? Csak mert a jelek szerint azon múlik a választás, hogy beválllalod-e a Broadway-t énekelni. (Avagy azon hogy a Manhattant bevállalják-e a gitárosok és Blackened a dobbal?) Fél napon belül jó lenne dönteni!!! Nekem mindegy, meg nem is akarok diktatórikus lenni... illetve kérdés, hogy mi a jobb? Nézze át mindenki mindkét számot és majd a helyszínen választunk; avagy ha nem születik döntés délig, csukjam be a szemem és bökjek rá egyre diktatórikusan? :)

KoBa(k) 2007.04.13. 09:04:31

Egy kis adalék: a Broadway utolsó pár üteme akusztikusan: mt.uw.hu/ggd_broadway_vege.mp3 , és a stúdiófelvétel (ua. mint a belinkelt videó) MP3-ban: megosztas.netpok.hu/_hangmester/03-Broadway.mp3 (Thx to mt!)

doraking 2007.04.13. 10:41:07

Meghallgattam a Broadway-t és nagyon tetszett... a baj az, hogy kicsit több idő kellett volna rá, hogy megtanuljam, mert így azért érdekes lenne felénekelni... szóval szerintem Manhattan és klarinétszólóval! Az még külön kihívás azt bemikrofonozni!!!

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.13. 11:05:22

Aham... Bár ilyen alapon mindenkinek több időő kéne, vagy nem-e?

KoBa(k) 2007.04.13. 11:24:39

Hát nekünk mindegy, egyik vagy másik, mindkettőt nulláról kell megtanulni, fél nap alatt. :| Ez a kihívás! ;) Akkor legyen a Manhattan? Aki bármi akadályát tudja, most szóljon vagy hallgasson örökre!

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.13. 11:47:12

Hááát nekem inkább Broadway. Ha a Manhattan, akkor a dob vicces lesz:D:D. Nem vagyok egy seprűs type. Inkább a parasztabb dobtémákat vágom:D:D.

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.13. 11:50:53

Háát nekem inkábbabb a Broadway. Nem vagyok egy seprűs type. Inkább a parasztabb dobtémákat vágom:D Ahova nem kell sok IQ.

Blackened · http://www.myspace.com/blackenedstone 2007.04.13. 11:52:15

áááááááááááá Má 3 szor jelzett hibát a kommentnél, ebből 2 őt mégis sikerült beírni:D:D:D

KoBa(k) 2007.04.13. 11:56:10

Akkor ezt a Dórival sürgősen küzdjétek le! Eléggé ideje lenne eldönteni. Nekem mindegy, hogy egy vagy két számot nézek át ma este, de nektek gondolom nem.

RaGabe 2007.04.13. 12:13:47

Ha önző módon a gitár oldalt vizsgáljuk, akkor lényegesen egyszerűbb a Broadway. És nem tudom mennyi időm lesz átnézni bármit is. De összeségében a műfaj is könnyebb. Én még mindig erre voksolnék.

Doraking, mennyi idő kellene neked a tanuláshoz?
Ugyanis általában a vokál az utolsó amit fel kell venni. Úgyhogy akár a következő alkalommal is rögzíthetnénk. Azt hiszem a másik csoport is az utolsó nap foglalkozott az énekkel.

Mit gondoltok?

KoBa(k) 2007.04.13. 12:15:31

Na! Végre egy jó ötlet! Ez szerintem egy nagyon jó elgondolás. Többiek?

doraking 2007.04.13. 13:30:48

Okés akkor legyen a Broadway... viszont akinek kell a Manhattan kottája az igyekezzen, mert nemsokára visszateszem a honlapomat... :-)

KoBa(k) 2007.04.13. 13:46:20

Akkor ezennel örömmel jelentem be a tisztelt egybegyűlteknek, hogy közmegegyezéssel győzött a Broadway! (Ádám nem jelentkezett azóta, de majd meggyőzzük. ;) ) Tessék nekiállni gőzerővel próbálni, holnap felvétel. :D Kösz mindenkinek a lelkes közös szervezőmunkát!

KoBa(k) 2007.04.13. 13:47:30

doraking: Elmentettem máshova is, a fenti blogbejegyzésben már az a link szerepel, úgyhogy nyugodtan visszamásolhatod a régi oldalt!

geri 2007.04.13. 16:57:28

Megtanulom a basszust, nem bonyolult hál istennek. A gitár és én szarok vagyunk, tehát ne röhögjetek majd, de a húrkészlet rajta király. Azon lehet röhögni, mert tudni fogom, hogy csak vicceltek.

KoBa(k) 2007.04.13. 19:46:02

Hangszeresek (főleg gitárosok)! Számomra sokkal könnyebb lenne, ha a kotta szerinti Esz-re hangolás helyett maradnátok E-re hangolva a gitárokkal (H-dúr helyett így C-dúrba kerül a nóta). Megfelel ez így nektek? A gyakorláshoz könnyítésként itt az MP3 C-dúrba transzponálva: megosztas.netpok.hu/_hangmester/03-Broadway_transp.mp3

KoBa(k) 2007.04.14. 19:17:40

Nos, az első felén sikeresen túl vagyunk! :D Feltöltöttem pár fotót a mai felvételről, link a blogbejegyzésben!

mt 2007.04.14. 19:55:20

Ja! Technikai érdeklődésűeknek:
musicprod.uw.hu/

Ádám 2007.04.15. 20:59:39

Sziasztok!

Mindenkitől elnézést kérek, hogy eltűntem csak nem voltam gépközelben mert vidéken és Pesten koncerteztem egy zenekarral. Nincs jó hírem. A suli ahova járok beszervezett ápr. 21-re egy koncertet Tihanyba amin kötelező ottlennem. Emiatt sajnos vissza kell, hogy mondjam ezt a remek kis bulit...
:-( Nagyon sajnálom!

KoBa(k) 2007.04.16. 11:15:58

Kár, hogy nem tudsz jönni, sajnálom. Majd legfeljebb jól megkritizálhatod mit műveltünk. ;)

KoBa(k) 2007.04.16. 17:13:41

Juhász Miklós elzarándokolt ma a 8-as stúdióba (amiért egy nagy köszönet jár neki sztem), és elhozta a szombaton felvett sávokból lekevert ideiglenes félkész változatot. Gyakorlás céljából MP3-ban letölthető! (Link a blogbejegyzésben.)

Ádám 2007.04.16. 22:32:59

Én is nagyon sajnálom, nagyon szerettem volna veletek zenélni egy jót. Sok szerencsét, kitartást és jó munklát kívánok nektek! Kiváncsi vagyok mi lesz a vége... Jó éjt!

doraking 2007.04.18. 22:36:53

Skacok feltettem a tárhelyemre Bon Jovi - Wanted Dead Or Alive kottáját. Remélem mindenki örömét leli benne!
Úgy akartam, hogy a flashes honlapom egy külön lapon nyissa meg ezt a másik html file-t de úgy tűnik az ultraweb ezt nem nagyon támogatja... azért még próbálkozom még majd.
Szép napot mindenkinek!

KoBa(k) 2007.04.21. 17:55:59

Felpakoltam a kész számot MP3-ban, még lehet hogy ma este felcsorog WAV-ban is. Lehet kritizálni! ;)

Apró technikai információk: jövő hét keddig szerverkarbantartás miatt leállások lehetnek a fáljmegosztási tárhelyemen, ezért egyes linkek lehet hogy nem mindig élnek majd. Előre is elnézéseteket kérem emiatt, én is ma értesültem róla.

doraking 2007.04.21. 19:14:40

Hehe!
Na gondoltam előbb meghallgatom a másik csoportét... :-)
A laptop hangszóróján hallgattam meg és érdekes... de persze gondolhattam volna... szóval nagyon-nagyon lehet hallani azt az effektet... én ott nem hallottam ilyen durván... de talán a hibák... tudjátok amikről a pagodában beszéltem talán nem hallatszanak annyira.
Egy egész rendes viva slágert hoztunk össze... :-)))

Ja és persze mostmár sejtem, hogy miért tartott volna még 4 órát a rendes keverés... első próbálkozásnak egyébként elégedett vagyok az eredménnyel... nem tehetek mást.

KoBa(k) 2007.04.21. 20:28:44

Igen, nekem már ott is kicsit soknak tűnt az effekt... amíg Blackened ült az asztalnál, például sokkal jobban összeolvadt a refrénben a két énekhang. ;) Szóval lehetett volna sokmindent csinálni még ezzel a számmal az áttekintő ablak mindkét oldalán; de ennyi hangszerrel/gyakorlással/idő alatt szerintem elég jól megoldottuk a feladatot! És nem mellékesen talán felcsipegettünk egy-két dolgot a szakmából is. ;)

Geri 2007.04.22. 15:15:47

Néhány telefonnal készült felvétel, igényesen ;) megvágva.

csubibuli.uw.hu/hangmester.divx

Ez egy olyan szép emlék.
Nagyon-nagyon örülnék, ha mégiscsak el lehetne hozni a bácsitól a sávokat CDn, hogy ki-ki lekeverhesse otthon, és akkor itt mutogatnánk egymásnak, hogy ki mit tud.

KoBa(k) 2007.04.22. 22:12:12

Geri: felvetettétek neki szombaton? Én nem emlékszem rá... ha igen, mi volt a válasz? Egyébként analóg szalagról külön digitalizálni huszonnéhány sávot eléggé időrabló mulatság... pláne hogy közben áll az egész 8-as stúdió, mert csak az az egy magnó van bekötve. Azért egy próbát megérne! ;)

Geri 2007.04.23. 15:23:20

Fölvetettem neki, de nem voltam elég erőszakos, úgyhogy azt a választ kaptam, hogy "jó pénzért mindent lehet".

Hát, ennyi.
süti beállítások módosítása